[vc_row][vc_column width="3/4"]

[/vc_column][vc_column width="1/4"][vc_widget_sidebar sidebar_id="shop-sidebar" el_class="eltd-sidebar"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]שמעתם עליהם רבות, סביר להניח שנתקלתם לפחות בחלק מהם, ואולי הרופא המליץ לכם בשלב כלשהו בחייכם ליטול אותם. תוספי תזונה שונים עשויים להיות בעלי ערך ולתרום לבריאותכם. אולם, לפני שתקבלו החלטה באשר לתוספים שעליכם ליטול, מומלץ להכיר את התוספים השונים והיתרונות שהם מציעים.

מהם תוספי תזונה?

תוספי תזונה כוללים מרכיבים כמו ויטמינים, מינרלים, צמחי מרפא, עשבי תיבול, חומצות אמינו ואנזימים שונים, ומשווקים בצורות שונות הכוללות טבליות, כמוסות, ג'לים, אבקות ונוזלים.

מתי תוספי תזונה שימושיים?

חלק מתוספי התזונה שימושיים לספורטאים שרוצים להוסיף קלוריות לתפריט היומי שלהם. אחרים יכולים להשלים חוסרים תזונתיים, וכמה מתוספי התזונה הנפוצים עשויים לתפקד כעזרים לשיפור ייצור האנרגיה והתאוששות הגוף לאחר אימון או פציעה.

כדי לקבוע האם אתם זקוקים לתוספי תזונה כלשהם, מומלץ להתייעץ עם הרופא או תזונאי לספורטאים, שיכול לסייע בפיתוח תוכנית אישית ובטוחה עבורכם.

תוספי התזונה של בודימניה

  • אבקות חלבון – אבקות החלבון של בודימניה מציעות מגוון יתרונות לספורטאים, למתאמנים ולמי שמבקש להשלים חוסרים תזונתיים (צמחונים/ טבעוניים ועוד). אבקות החלבון של בודימניה יסייעו לכם לבנות את השרירים ולשקם אותם לאחר אימון, להגדיל את מסת השריר, ואף לתרום לבריאותכם. לבחירתכם אבקות על בסיס חלבון מהחי או מהטבע במגוון רחב של טעמים, אותן תוכלו להתאים למטרתכם ולהעדפה האישית שלכם.
  • גיינרים – גיינרים דומים לאבקות החלבון, אך מכילים ערך קלורי גבוה יותר. לכן הם יעילים לספורטאים מתחילים שרוצים להגדיל את נפח השריר ולעלות במשקל, וכן למי שרוצה לגוון את הארוחות שלנו עם שייק מזין ואיכותי.
  • חטיפי חלבון – חטיפי החלבון של בודימניה יכולים להיות הנשנוש היומי שלכם בשעות הקשות של היום או תוספת החלבון שלה תזדקקו לאחר האימון. באפשרותכם לבחור מבין מגוון של חטיפים את הטעם והמרקם האהובים עליכם או לשלב בין כמה סוגים שונים של חטיפי חלבון טעימים ומזינים.
  • חומצות אמינו – אבני היסוד שהגוף שלכם צריך לבניית חלבון מכונות חומצות אמינו. למען האמת, יש 12 חומצות אמינו שונות שלהן אתם זקוקים, 9 מהן ניתן לצרוך דרך התזונה ותוספי התזונה השונים. חומצות האמינו הנחוצות לספורטאים כוללות את 3 החומצות המסועפות ואלין, לאוצין ואיזולאוצין, שתורמות, בין היתר, לשמירה על אחוזי שומן נמוכים, פיקוח על מאגרי הגלוקוז בגוף, התפתחות תאי שריר חדשים ושיקום תאי שריר שניזוקו. בין המוצרים של בודימניה חומצות אמינו או אבקות חלבון עם תוספת חומצות אמינו.
  • חבילות בוקר – חבילות הבוקר החלבוניות של בודימניה מציעות לכם מזון (כמעט מוכן לאכילה) שמכיל כמות חלבון גבוהה, כך שתוכלו להתחיל את הבוקר עם בוסט האנרגיה לו אתם זקוקים. עם מבחר טעמים ומגוון מוצרים כל כך מדהים, לא תרצו לדלג על ארוחת הבוקר שלכם לעולם!
  • פחמימה זמינה – פורמולות פחמימות זמינות מסייעות במיקסום הביצועים ומעניקים לגופכם את האנרגיה לה הוא זקוק לביצועים אופטימליים. הפורמולות אידיאליות לספורטאים ומפתחי גוף שרוצים לתת לגוף בוסט של אנרגיה ולהעלות את רמת הכוח והסיבולת של הגוף לפני האימון או במהלכו.
  • חומצות שומן חיוניות – פרט לכך שהן תורמות לשינה טובה ויכולת ריכוז גבוהה יותר, חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 משפרות את גמישות התאים ואת קצב הגדילה של השריר, מה שהופך אותן לתוספת מושלמת לספורטאים.

תוספים נוספים שתמצאו באתר של בודימניה כוללים ויטמינים, אנזימים, משקאות חלבון, מוצרי מזון חיוניים במגוון טעמים, תערובות לבישול ואפייה, משקאות קולגן ועוד.

האם בטוח ליטול תוספי תזונה?

אף על פי שתוספי תזונה לא רשומים ב- FDA כמו מוצרי מזון, חשוב ליטול תוספי תזונה בצורה מפוקחת שמותאמת באופן אישי לצרכים הפיזיים והפיזיולוגיים של כל אדם ולמטרות שמבקשים להשיג.

כמות התוספים שמשווקת לקהל הרחב גדולה מאוד, וחשוב ליטול רק תוספים איכותיים של חברות מוכרות ובעלות מוניטין, אשר מייצרות את התוספים לפי תווי תקן ותחת הקפדה ובקרת איכות קפדניים. כמו כן, גם לשינוע ואחסון התוספים יש חשיבות מכרעת, ולכן מומלץ להימנע מרכישת תוספים מספק לא מוכר.

לסיכום

תוספים מסוימים עשויים לסייע לכם לקבל מספיק מהחומרים החיוניים להם הגוף שלכם זקוק כדי לתפקד בצורה יעילה ומיטבית, ואילו אחרים עשויים להפחית סיכונים למחלות שונות. אולם, תוספי מזון לא נועדו להחליף ארוחות שלמות באופן קבוע, ולכן מומלץ לצרוך אותם בצורה מפוקחת ונכונה.[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]