בלוג

איך לבחור חטיף חלבון?

כיום ניתן למצוא חטיפי חלבון כמעט בכל מקום: חדרי כושר, רשתות מזון ועד אתרי אינטרנט התחום התזונה/מוצרי ספורט המציעים חטיפי חלבון מומלצים לכל. חטיפים אלו פופולריים ושימושיים במיוחד ומסייעים לא רק למתאמנים אלא לכל אדם למעשה. בין מצמחוניים וטבעוניים שיכולים להיעזר בהם להשלמת מאגרי אנרגיה וחוסרים תזונתיים, דרך אנשים הזקוקים לבוסט קטן של אנרגיה במהלך היום ועד למתאמנים הצורכים כמות חלבון מוגברת לבניית השרירים. 

למה מיועד החלבון בגוף שלנו וכיצד הוא משפיע עליו?

חלבון מסייע בשיפור התפקוד, הוויסות והמבנה של הרקמות והאיברים השונים בגוף האדם. הם מאפשרים לנתרן ואשלגן לעבור בין התאים והאזורים בגוף ומסייעים גם לבניין שרירים, לעור, לעצמות, לסחוס ועוד. מתאמנים רבים צורכים כמות גדולה יותר של חלבון לאחר אימון על מנת לאושש מהר יותר את השרירים וכמובן לסייע בבנייה וההתפתחות התקינה שלהם. לעתים המתאמנים אף צורכים מעט חלבון לפני האימון, בעיקר אם הגיעו אליו על בטן רקע, שכן מעט חלבון בשילוב פחמימה ייתנו מאגר אנרגיה חשוב לאימון.

מדוע חטיפי חלבון כל כך מומלצים?

מלבד החשיבות של חלבון לגוף שלנו ולפעילות השוטפת בו, הרי שהוא גם מסייע בהקניית חושת שובע בשל העובדה שהוא מתפרק לאט יותר בגוף. הוא מרוכז יותר ומשביע יותר מחטיף שומני והגוף מעכל אותו לאט יותר מאשר פחמימות. באמצעות חטיפי חלבון מומלצים ניתן לשמור על רמת אנרגיה גבוהה וחלקם אף מכילים שומנים בריאים, סיבים תזונתיים החיוניים לגוף ועוד. 

מהי ההמלצה לגבי חטיפי חלבון?

חשוב לזכור כי חטיף חלבון הוא לא תחליף לארוחה אלא פועל כנשנוש בריא ועדיף על חטיפים מסוכרים או מלוחים עתירי שומן. מומלץ לצרוך חטיפי חלבון של עד 10-15 גר' חלבון לחטיף, כאשר חטיפים עתירי חלבון כבר משמשים כתחליף לארוחה. חשוב לזכור כי צריכה מוגברת מדי של חלבון גם כן אינה בריאה ועשויה להוביל לכבדות יתר והמרת החלבון העודף למסת שומן. על כן, בחנו בעזרת מחשבונים פשוטים שונים שתוכלו למצוא באינטרנט בקלות – כימה גרם חלבון אתם צריכים לצרוך ביום וחשבו את צריכת החלבון באמצעות החטיף בצריכה היומית שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *