בלוג

חלבונים מא’ עד ת’ – כל מה שאתם צריכים לדעת על אבקות חלבון

נכון לשנת 2022 שוק תוספי המזון הבריאים לספורטאים מציע מגוון אדיר של תוספי חלבון, שניתן להתאים לכל דרישה או צורך. עם זאת, חלב וחלבוני מי גבינה הם אלו שעמדו במבחן הזמן ונשארו הפופולריים ביותר לאורך השנים.

במאמר הבא נבחן את סוגי אבקות חלבון השונים ואת ההבדלים העיקריים ביניהם:

סוגי התוספים הללו יכולים לבלבל כל אחד, אך למעשה, היכולת להבדיל ביניהם הרבה יותר קלה ממה שזה נראה.

אבקת חלבון איזולאט

סוגי אבקות חלבון

בפועל, קיימים 2 סוגים עיקריים של תוספי חלבון: חלבון מי גבינה וסידן קזינט. סוגים אחרים של תוספים נגזרים מהם. כדי להבין את הרכבם, בואו נבחן את האופן שבו חלבונים מופקים מחלב:

  1. החלב שנחלב מהפרה מגיע למפעל.
  2. מחממים את החלב ומוסיפים לו אנזימים וחומצות מיוחדות שגורמים לקרישת הקזאין עד שנוצרת הפרדה מוחלטת בין מי הגבינה והקזאין.
  3. מי הגבינה מסוננים ונפרדים מהקזאין. כל אחד מהם עובר ייבוש במכונת ייבוש ונטחן לאבקה. האבקה הזו נחלקת ל- 2 סוגים: אבקת מי גבינה ואבקת סידן קזינט.

חלבון מי הגבינה עשוי לעבור שלבי עיבוד נוספים:

  1. סינון אולטרה, המסנן עודף שומן ולקטוז (סוכר וחלב), על מנת שספורטאים המעכלים אותו לאחר אימון יישארו חטובים ושריריים. כך מיוצר למעשה Whey Isolate.
  2. הידרוליזה – כאשר מולקולות Whey Isolate או Whey Protein עוברות הידרוליזה חלקית, ומופרדות לחומצות אמינו נפרדות, המוצר הופך לקל יותר לעיכול. כך מיוצר למעשה Whey Isolate Hydrolysate

כעת נבחן את 2 התוספים הנותרים, תרכיז חלבון מי גבינה וחלבון חלב. מדובר למעשה ב- 2 תערובות:

  1. חלבון חלב – תערובת של חלבון מי גבינה וסידן קזינט.
  2. תרכיז מי גבינה – תערובת של חלבון מי גבינה ו- Whey Isolate.

חלבון מי גבינה

מה ההבדל ביניהם, ולמה חשוב שתדעו את זה?

ההבדל המשמעותי העיקרי בין 2 התערובות הללו מתבטא במהירות שבה הם מתעכלים בגופכם.

רוצים לדעת איזה תוסף נספג הכי מהר? הנה כל תוספי החלבון בסדר עולה מהנספג המהיר ביותר עד לנספג האיטי ביותר.

  1. Whey Isolate Hydrolysate
  2. Whey Isolate
  3. תרכיז מי גבינה
  4. חלבון מי גבינה
  5. חלבון חלב
  6. סידן קזינט

איך עושים חלב מי חלבון? צפו בוידאו

עדיין מבולבלים?

כדי לבחור אבקת חלבון כראוי פשוט למדו את הצרכים שלכם ושימו לב לדברים הבאים:

  1. הדיאטה שלכם – לפני תחרות בחרו בתוסף פחות שומני ומסוכרים כמו Isolate או Hydrolisate. למקרים אלו אנו מציעים ה- ISO Whey Zero, שנחשב לבחירה מעולה.
  2. אורך האימון שלכם – ככל שאתם מתאמנים יותר, כך אתה צריכים יותר חלבון לעיכול, במיוחד אם אתם צורכים אותו לפני האימון. אם אתם מאריכים את האימון שלכם, קחו 100% מי גבינה טהורים, שיספקו לכם את אספקת החלבון לתחילת האימון ותחזקו את משך האימון בעזרת חלבון מי גבינה.
  3. כמות החלבון שנכלל בתפריט היומי שלכם –  אם אתם זקוקים לחלבון זמין באופן מיידי, העדיפו תוספי הידרוליזציה ו- isolate, כי הם מתעכלים מהר יותר, ומביאים חלבון לשרירים שלכם מהר. סוגים נוספים שהפירוק שלהם אטי יותר, כמו קזינט, נהדרים לפני השינה או לפני צום, כי הם מעניקים לכם שחרור איטי של חומצות אמינו, שמאפשר לגוף שלכם לבנות שרירים מבלי להרגיש רעב במשך תקופה ארוכה.

מידע נוסף על מי גבינה תמצאו כאן

יש לנו עוד מידע מגניב לספר לכם עליו, הישארו מעודכנים!

להיות בכושר זה קל! 💪🏻

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *